مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر
مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر

پاسخ به سوالات رایج و مهم کاربران در مورد کیف پول Trust Wallet

پاسخ به سوال رایج در مورد تراست ولت:

کیف پول Trust، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که کاربران می‌توانند به راحتی آن را روی موبایل خود نصب کنند. در مقاله آموزش تراست ولت، به صورت مفصل به آموزش کیف پول تراست پرداخته‌ایم. در این مقاله، قصد داریم به سوالات رایج و مهم کاربران در مورد این کیف پول پاسخ دهیم.

۱. آیا برای استفاده از تراست ولت، باید احراز هویت شوم؟

خیر، کیف پول تراست یک کیف پول غیرمتمرکز است و نیازی به احراز هویت ندارد. تنها موردی که خیلی اهمیت دارد، ۱۲ کلمه بازیابی است و در صورت خراب شدن موبایل یا حذف برنامه تراست، از طریق این کلمات می‌توانید مجدد به کیف پول‌تان دسترسی پیدا کنید.

[title name=”Trust1″ title=”2. من قبلاً کیف پول تراست داشتم، چگونه می‌توانم مجدد به آن دسترسی پیدا کنم؟” size=”2″ type=””]

تنها در صورتی می‌توانید به کیف پول قبلی تراست ولت‌تان دسترسی پیدا کنید که ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول را داشته باشید.

برنامه تراست ولت را دانلود کرده و آن را باز کنید.

روی گزینه “I already have a wallet” (من قبلاً یک کیف پول داشتم) کلیک کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، کلمات بازیابی را وارد کرده و روی گزینه “IMPORT” کلیک کنید. مجدد به کیف پول‌تان دسترسی پیدا خواهید کرد. آموزش کامل این بخش را می‌توانید در مقاله آموزش بازیابی تراست ولت، مشاهده کنید.

۳. آیا می‌توانم کلمات بازیابی تراست ولت را تغییر دهم؟

خیر؛ امکان تغییر کلمات بازیابی در تراست ولت وجود ندارد. اگر احساس می‌کنید فردی به کلمات بازیابی شما دسترسی دارد، باید یک کیف پول جدید بسازید و موجودی کیف پول فعلی را به آن انتقال دهید.

۴. موجودی من در کیف پول Trust به صورت ستاره نمایش داده می‌شود، راه حل چیست؟

اگر در تراست ولت موجودی شما مانند تصویر زیر به صورت ستاره نشان داده می‌شود، نگران نباشید و مشکلی برای دارایی‌هایتان پیش نیامده است.

اگر روی ستاره‌ها کلیک کنید، موجودی کیف پول شما نمایش داده می‌شود و به حالت اولیه برمی‌گردد.

۵. آیا در تراست ولت می‌توانم نمودارهای قیمتی را مشاهده کنم؟

بله؛ در تراست ولت می‌توانید نمودار قیمتی رمزارز موردنظر را مشاهده کنید. برای مثال، جهت مشاهده نمودار قیمتی بیت کوین، به صورت زیر عمل کنید:

روی رمزارز بیت کوین کلیک کنید.

روی آیکن نمودار که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید.

حالت پیشفرض، نمودار روی نمایش تغییرات ۲۴ ساعته تنظیم شده است. می‌توانید برای مشاهده تغییرات هفتگی (Week)، ماهانه (Month)، سالانه (Year) و تمام دوره‌ها (All Time)، روی بخش موردنظر کلیک کنید.

برای مثال، با کلیک بر روی گزینه All Time، می‌توانید تغییرات قیمتی بیت کوین از زمان پیدایش تا زمان کنونی را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، از سال ۲۰۰۹ که اولین بیت کوین ایجاد شد تا امروز، قیمت بیت کوین حدود ۹۵۴۲ درصد رشد کرده است (در زمان نوشتن این مقاله).

کمی پایین‌تر از بخش نمودارها، می‌توانید جزئیات بیشتری را در مورد رمزارز بیت کوین مشاهده کنید؛ مانند:

  • حجم بازار (Market Cap): حدود ۲۱۱ میلیارد دلار
  • حجم معاملات ۲۴ ساعته (Volume 24h): حدود ۲۳ میلیارد دلار
  • سرمایه در گردش (Circulating Supply)- تعداد بیت کوین‌هایی که تاکنون استخراج و در بازار عرضه شده است: ۱۸,۵۱۷,۴۱۲ بیت کوین

۶. ارزهایی که تراست ولت پشتیبانی می‌کند، کدام‌اند؟

زمانی که Trust Wallet آغاز به کار کرد، تمام توکن‌های اتریوم ERC20 و ERC223 توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شد. اما در حال حاضر، تراست ولت بسیاری از کوین‌ها و توکن‌ها را پشتیبانی می‌کند، مانند: بیت کوین، بایننس کوین و مونرو.

بیش از ۴۰ نوع بلاکچین و بیش از ۱۶۰ هزار کوین و توکن توسط تراست ولت پشتیبانی می‌شود. جهت مشاهده لیست رمزارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول Trust، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

[title name=”Trust6″ title=”7. من ریپل خریدم و به تراست ولت انتقال دادم، ۲۰ ریپل کم شده است، دلیل آن چیست؟” size=”2″ type=””]

اولین نکته: تراست ولت برای افتتاح حساب، دریافت یا نگهداری ارز دیجیتال، کارمزدی دریافت نمی‌کند. اگر بخواهید از تراست ولت ارز انتقال انجام دهید یا ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.
دومین نکته: برای برخی ارزها و فعالسازی کیف پول آنها، نیاز است برای اولین بار هزینه‌ای را به عنوان هزینه‌ی فعالسازی پرداخت کنید. برای مثال، جهت فعالسازی ارزهای زیر در تراست ولت یا دیگر کیف پول‌ها، باید مقداری از همان ارز را پرداخت کنید:

  • ریپل: ۲۰ XRP
  • کاردانو: ۱ ADA
  • پولکادات: ۱ DOT
  • استلار: ۱ XML

بنابراین برای رمزارز ریپل، ۲۰ ریپل به عنوان هزینه فعالسازی از شما کسر می‌شود. در واقع، این ۲۰ ریپل هزینۀ باز کردن اکانت است (توجه کنید که این هزینه فعالسازی با کارمزد معامله فرق دارد). هنگام استفاده از یک آدرس جدید ریپل، این مقدار به عنوان هزینۀ بازگشایی اکانت از حساب شما برداشته می‌شود و امکان بازگردانی آن وجود ندارد. این مورد یکی از تفاوت‌های ریپل با سایر رمزارزهاست.

[title name=”Trust7″ title=”8. اگر گوشی من دزدیده شود، امکان سرقت و انتقال ارزها از تراست والت وجود دارد؟” size=”2″ type=””]

اگر کیف پول تراست روی گوشی شما بدون پسورد باشد، امکان انتقال ارزهای دیجیتال شما و دزدیده شدن آنها وجود دارد. برای افزایش امنیت کیف پول‌تان، می‌توانید برای آن رمز عبور تعریف کنید.

به بخش تنظمیات تراست ولت مراجعه کنید.

از بخش تنظیمات، روی گزینه “Security” کلیک کنید.

با فعال کردن گزینه “Passcode”، یک رمز عبور برای کیف پول Trust انتخاب کنید. هر بار که بخواهید وارد کیف پول‌تان شوید، باید این رمز را وارد کنید.

[title name=”Trust8″ title=”9. چرا معامله من در حال انتظار است؟ (Transaction Pending)” size=”2″ type=””]

از آنجایی که ماینرها کارمزدهای دریافت شده توسط فرستنده ارز دیجیتال را دریافت می‌کنند، معمولاً به دنبال تایید معاملاتی با بیشترین کارمزد هستند. به همین دلیل پردازش معاملات با کارمزد کم، بیشتر طول می‌کشد. برخی از معاملات نیز به دلیل پایین بودن کارمزد، هرگز انتخاب نمی‌شوند و ماینرها تمایلی به پردازش آنها ندارند. این امر باعث می‌شود تراکنش شما در وضعیت معلق قرار گیرد (stuck) (منبع). برای آشنایی با نحوه کار ماینرها، می‌توانید به مقاله استخراج بیت کوین مراجعه کنید.

۱۰. زمانی که تراکنش من در حالت تعلیق است، چه کاری انجام دهم؟

در صورتی که تراکنش شما در حالت تعلیق قرار دارد، می‌توانید ۳ انتخاب داشته باشید (منبع):

۱. منتظر بمانید تا تراکنش شما در شبکه تایید شود

اگر عجله ندارید، می‌توانید منتظر بمانید تا معامله انجام شود. از شلوغی شبکه کم می‌شود و ماینرها معامله شما را انتخاب می‌کنند. تنها نکته منفی این است که هیچ زمان مشخصی برای مدت زمان ازدحام شبکه یا زمان تصمیم ماینرها برای پردازش معامله شما وجود ندارد.

۲. تراکنش را دوباره ارسال یا یک تراکنش جدید ایجاد کنید

ترتیب پردازش معاملات با مقداری که “nonce” نام دارد، تعیین می‌شود. اگر می خواهید معامله‌ای را که ” معلق است (گیر کرده)”، دوباره ارسال کنید، باید مقدار nonce آن را تعیین کنید و یک معامله جدید با همان مقدار nonce ایجاد کنید.

ابتدا به دنبال قدیمی‌ترین تراکنش معلق خود باشید. برای دریافت نمای کلی از تراکنش در حال تعلیق، روی تراکنش ضربه بزنید. مقدار Nonce را در این صفحه خواهید یافت. عدد نانس را یادداشت کنید، زیرا بعداً از این عدد استفاده خواهید کرد.

در مرحله بعد، یک تراکنش جدید ایجاد کنید (با “آدرس گیرنده” اصلی و مقدار تراکنش). در صفحه تأیید، روی نماد “چرخ دنده” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، به پایین صفحه بروید و مقدار nonce را در صفحه با مقداری که در مرحله قبل یادداشت کردید، جایگزین کنید. کارمزد بالایی تعیین کرده و معامله را تأیید کنید.

۳. تراکنش را لغو کنید

برای لغو معامله، باید موارد زیر را انجام دهید:

۱. روی معامله در حال انتظار کلیک کنید و فیلدی به نام nonce را در صفحه پیدا کنید. مقدار را به خاطر داشته باشید (یک عدد).

۲. یک تراکنش جدید را شروع کنید. در «آدرس گیرنده»، آدرس کیف پول عمومی خود را قرار دهید (همان آدرسی که از آن تراکنش می فرستید). برای “مقدار” ۰ قرار (صفر) دهید و روی گزینه NEXT کلیک کنید.

۳. در صفحه تأیید، روی نماد “چرخ دنده” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، به پایین صفحه بروید و مقدار nonce را در صفحه با مقداری که در مرحله قبل یادداشت کردید، جایگزین کنید. کارمزد بالایی تعیین کرده و معامله را تأیید کنید.

این فرآیند، یک تراکنش جدید ایجاد می‌کند که تراکنش در انتظار را لغو می‌کند.

اگر می‌خواهید در مورد تراکنش‌های تایید نشده بیشتر بدانید، به مقاله آیا لغو تراکنش تایید نشده بیت کوین امکان‌پذیر است؟ مراجعه کنید.

۱۱. Peg در تراست ولت به چه معناست؟

پگ یا PEG به معنای گره زدن ارزش یک رمزارز به یک رمزارز دیگر است. پگ کردن در واقع یعنی نسبت دادن ارزش یک ارز به یک ارز دیجیتال دیگر است.

این ویژگی زمانی در تراست ولت استفاده می‌شود که در بخش DEX برای معامله دو رمزارز با هم، هر دو در یک بلاکچین قرار نداشته باشند. با این کار ارزهای پگ شده امکان معامله با هم را پیدا می‌کنند. مثلاً می‌توان ترون و اتریوم را که در دو بلاکچین مختلف هستند، با هم معامله کرد.

این لیست چند رمزارز است که در تراست ولت پگ شده‌اند:

BTCB که یک توکن در بایننس چین است و ارزش آن به بیت کوین پگ شده است.

LTC BEP2 توکنی که ارزش آن به رمزارز لایت کوین پگ شده است.

XRP BEP2 توکنی که ارزش آن به رمزارز ریپل پگ شده است.

BCH BEP2 توکنی که ارزش آن به بیت کوین کش پگ شده است.

ETH BEP2 توکنی که ارزش آن به اتریوم پگ شده است.

TRX BEP2 توکنی که ارزش آن به رمزارز ترون پگ شده است.

Wrapped Ether (WETH) و Wrapped Bitcoin (WBTC) هم دو رمزارز دیگر هستند که به ترتیب به اتریوم و بیت کوین پگ شده‌اند.

رمزارزهای پگ شده را می‌توان در صرافی بایننس به ارزهای اصلی‌شان تبدیل کرد.

۱۲. خطای Dust در تراست ولت چیست؟

زمانی که معامله شما خیلی کوچک باشد، خطای Dust را مشاهده می‌کنید (مثلاً مقدار کمی بیت کوین می‌خواهید انتقال دهید و شبکه این اجازه را به شما نمی‌دهد). چرا این خطا اتفاق می‌افتد؟

برای معامله رمزارزها، یک ورودی و یک خروجی وجود دارد. به خروجی‌های خرج نشده تراکنش، UTXO یا Unspent Transaction Output گفته می‌شود.
به بیان دیگر، مقدار رمزارزی که بعد از انجام تراکنش در کیف پول شما باقی می‌ماند، UTXO نام دارد. مثلاً هنگامی که یک معامله بیت کوین انجام می‌شود، دو UTXO ایجاد می‌شود: یکی بیت کوین واقعی ارسال شده به گیرنده است و دیگری مقدار بیت کوین باقی مانده (خروجی تغییر یافته) است که به کیف پول فرستنده برمی‌گردد.
به همین دلیل، اگر مقدار UTXO از میزان کارمزدی که می‌خواهید پرداخت کنید، کمتر باشد، تراکنش شما انجام نمی‌شود.
بنابراین، معاملات بسیار کوچک با کارمزد خیلی بالا را نمی‌توانید انجام دهید و در صورت انجام، با خطای Dust مواجه می‌شوید.

۱۳. کارمزد تراست والت چقدر است؟

خود تراست ولت برای نگهداری و دریافت ارز، هزینه‌ای ندارد و کارمزد دریافت نمی‌کند. اما برای ارسال ارز از تراست ولت به خارج از این کیف پول یا از صرافی به این کیف پول، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.
کارمزدهای انتقال به رمزارزی که می‌خواهید انتقال دهید، بستگی دارد و برای ارزهای مختلف، متفاوت است. برای مثال:

  • کارمزد بیت تورنت با ترون
  • کارمزد بیت کوین با بیت کوین
  • کارمزد اتریوم با اتر
  • کارمزد ترون با ترون

پرداخت می‌شود.

چند نکته:

  • کارمزد تراکنش در تراست ولت با ارز دیجیتال پرداخت می‌شود و نمی‌توانید به تراست ولت، پول ریالی یا دلاری واریز کنید.
  • انتقال رمزارز از صرافی به تراست ولت یا هر کیف پول دیگری، مشمول کارمزد می‌شود که ارتباطی به تراست ولت ندارد.
  • میزان کارمزد بسته به شلوغ بودن شبکه، تغییر می‌کند.
  • حجم رمزارز در انتقال تاثیری روی میزان کارمزد تراکنش ندارد.

۱۴. از کجا بدانم کارمزد انتقال ارز دیجیتال در تراست ولت چقدر است؟

در صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction)، بخشی به نام “Network Fee” وجود دارد که کارمزد شبکه را نشان می‌دهد. از این بخش، نام ارز موردنیاز برای پرداخت کارمزد، میزان ارز و معادل دلاری آن مشخص است.

اگر ارز موردنیاز برای پرداخت کارمزد را نداشته باشید یا مقدار آن کافی نباشد، با پیغام زیر روبه‌رو می‌شوید:

.You don’t have enough smart chain (BNB) to cover network fees. Top up BNB to continue

در این صورت، باید به اندازه کافی از رمزارز موردنیاز در کیف پول شما وجود داشته باشد تا گزینه SEND فعال شود. بنابراین باید کیف پول خودتان را شارژ کرده و مجدد برای انتقال اقدام کنید (از یک صرافی ارز دیجیتال، ارز موردنظر را خریداری کرده و به تراست ولت انتقال دهید).

۱۵. آیا در تراست ولت می‌توانم کارمزد انتقال را تغییر دهم؟

بله؛ برای این کار، در صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction)، روی علامت چرخ دنده یا تنظیمات در گوشه بالا (سمت راست) کلیک کرده و کارمزد را تغییر دهید. اما توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید، چرا که خود کیف پول بر اساس شرایط موجود، یک کارمزد منطقی برای تراکنش شما در نظر می‌گیرد.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که با انتخاب کارمزد خیلی پایین، ممکن است هیچ وقت تراکنش شما در شبکه تایید نشود.

۱۶. ممو در تراست ولت؛ تگ (memo) کیف پول را از چه قسمتی پیدا کنم؟

علت وجود memo (ممو) این است که در برخی صرافی‌های ارز دیجیتال آدرس همه‌ی کاربران مشترک است و سیستم آن‌ها واریزی شما را از روی memo تشخیص می‌دهند (مانند آنچه که تحت عنوان شناسه‌ی واریز در سیستم بانکی داریم).

برای صرافی‌ها که به شما گفته‌اند وارد کردن تگ ضروری است، اگر تگ را وارد نکنید، ارز شما گم می‌شود و به آن دسترسی ندارید. هنگام انتقال ارز از تراست ولت به صرافی، تگ را از صرافی یا جایی که می‌خواهید به آن ارز بفروشید، دریافت کنید.

به دلیل اینکه تراست والت یک کیف پول شخصی است و برای هر رمزارز یک آدرس منحصربه‌فرد تولید می‌کند، شما فقط از آدرس ساخته شده استفاده می‌کنید. در نتیجه، برای ارسال ارز به تراست ولت، نیاز به وارد کردن memo ندارید.

بنابراین پاسخ سوال این است که تراست ولت memo یا تگ را برای هیچ رمزارزی ارائه نمی‌کند. بدون تگ هم می‌توانید ارز را به این کیف پول انتقال دهید.

۱۷. رمزارز من گم شده است (یا کیف پول موجودی من را صفر نمایش می‌دهد)، چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از اینکه به بررسی این سوال بپردازیم، یاددآوری می‌کنیم همیشه مطمئن باشید جدیدترین نسخه تراست ولت روی دستگاه شما نصب است.

Trust Wallet در واقع فقط پل ارتباطی بین چندین بلاکچین است. از نظر فنی، هیچ دارایی روی کیف پول شما ذخیره نشده است. این کیف پول کلیدهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که امکان اتصال به شبکه را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید موجودی یا بالانس حساب خود را بررسی کرده و تراکنش انجام دهید.

برای رفع مشکل مطرح شده، موارد زیر را بررسی کنید (منبع):

۱. آیا کوین یا توکن شما توسط تراست ولت پشتیبانی شده است؟

کیف پول تراست قادر است بیش از ۴۰ بلاکچین و ۱۶۰ هزار رمزارز را پشتیبانی کند. توکن یا کوین‌هایی که توسط تراست ولت پشتیبانی نمی‌شود، در این کیف پول نشان داده نمی‌شوند و نمی‌توانید آنها را بازیابی کنید. لطفاً هنگام ارسال رمزارز به تراست ولت مراقب باشید.

۲. موجودی آدرس ارز موردنظر را بررسی کنید

باید بررسی کنید که آدرس شما واقعاً رمزارزی را در خود ذخیره دارد یا خیر. بهترین راه‌حل بررسی بالانس حساب، استفاده از مرورگر بلاکچین مربوطه است. اگر تراکنش شما ثبت شده باشد و آدرس موردنظر حاوی رمزارز باشد، این مورد در ردیابی دارایی به شما کمک می‌کند.

برای مثال در مورد اتریوم شما می‌توانید با استفاده از سایت https://etherscan.io/، آدرس عمومی، هش و غیره را جستجو کنید؛ با این کار، سوابق تراکنش آدرس موردنظر را مشاهده می‌کنید.

اگر مرورگر بلاکچین نشان داد که آدرس موردنظر شما دارای رمزارز است، پس نگران نباشید؛ جای دارایی شما در بلاکچین امن است اما تراست ولت نمی‌تواند آن را نشان دهد (به مرحله ۳ بروید).

اما اگر مرورگر موجودی آدرس شما را صفر نشان می‌دهد، احتمالاً:

  • آدرس کیف پول را اشتباه وارد کردید. مطمئن شوید که آدرس را درست وارد می‌کنید.
  • کیف پول شما هک شده است. یک نفر به کلمات بازیابی شما دسترسی داشته و ارزهای شما به سرقت رفته است (متاسفانه در این صورت نمی‌توانید کاری انجام دهید).

۳. اینترنت خود را چک کرده و از یک فیلترشکن استفاده کنید

برای استفاده از تراست ولت، باید آنلاین باشید.

  • بررسی کنید که اینترنت شما مشکلی ندارد؛ وارد یک سایت شوید یا برنامه‌ی دیگری را روی گوشی که به اینترنت متصل است، باز کنید.
  • دستگاه خود را خاموش/روشن کنید.
  • اینترنت خود را قطع/وصل کنید.

اگر مشکلی در اتصال به اینترنت بود، باید تنظیمات دستگاه یا ارائه دهنده اینترنت را بررسی کنید.

گاهی اوقات ممکن است فیلتر بودن برخی سایت‌ها و برنامه‌ها تاثیرگذار باشند و اتصال شما با مشکل روبه‌رو شود. فیلترشکن خود را روشن/خاموش کرده و بالانس کیف پول را بررسی کنید..

۴. تراست ولت را روی دستگاه دیگری بازیابی کنید

تراست ولت را روی دستگاه دیگری با استفاده از کلمات ریکاوری، بازیابی کنید. قبل از بازیابی کیف پول، مطمئن شوید که کلمات ریکاوری را به‌درستی یادداشت کرده‌اید (تهیه نسخه پشتیبان).

۵. همیشه از آخرین نسخه تراست ولت استفاده کنید

بررسی کنید که حتماً آخرین نسخه اپلیکیشن روی تلفن همراه شما نصب شده باشد.

۶. به پشتیبانی تراست ولت پیام بفرستید

یک تیکت برای پشتیبانی تراست ولت بفرستید و از آن‌ها بخواهید مشکل شما را بررسی کنند (از این لینک استفاده کنید).


۷. آیا ترتیب نوشتن ۱۲ کلمه بازیابی مهم است؟

بله؛ ترتیب نوشتن کلمات بازیابی مهم است و در جای امن آنها را نگهداری کنید.

۸. آیا تراست ولت کد تایید دو مرحله‌ای دارد؟

خیر؛ امکان استفاده از کد تایید دو مرحله‌ای برای کیف پول تراست ولت وجود ندارد و این مورد یکی از معایب این کیف پول است.

۹. چگونه در تراست ولت، کد هش معامله را مشاهده کنیم؟

برای هر معامله (چه دریافت و چه ارسال)، در تراست ولت با کلیک بر روی گزینه “MORE DETAILS”، می‌توانید هش معامله را ببینید (این بخش در مقاله آموزش داده شد). به صورت خلاصه، برای مشاهده کد تراکنش یا همان کد هش در تراست ولت، ۴ مرحله زیر را انجام دهید:

  1. رمزارز موردنظرتان را انتخاب کنید.
  2. روی تراکنش موردنظرتان کنید (تراکنش‌های ارسالی یا تراکنش‌های دریافتی).
  3. روی بخش “MORE DETAILS” کلیک کنید.
  4. یک صفحه وب باز می‌شود که جزئیات تراکنش را به شما نشان می‌دهد؛ مانند Hash و Transaction Fee

۱۰. تحریم تراست ولت؛ آیا تراست ولت نیاز به فیلترشکن دارد؟

کاربران ایرانی در حال استفاده از کیف پول تراست هستند و تاکنون حساب ایرانی‌ها در این کیف پول مسدود نشده است. برای استفاده از این کیف پول نیازی به فیلترشکن نیست.
کیف تراست یک کیف پول غیرمتمرکز هست اما چون این کیف پول با بایننس کار می‌کند، احتمال تحریم کاربران ایرانی وجود دارد (احتمال خیلی کم). بنابراین اگر نگران تحریم هستید، می‌توانید از آی پی ثابت یک کشور دیگر برای کیف پول تراست استفاده کنید تا خیالتان بابت تحریم راحت شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که تحریم کیف پول بیت کوین به این معنا نیست که بیت کوین‌های شما از بین می‌رود. در صورتی که از کیف پول‌تان بک آپ گرفته باشید، هیچ مشکلی از نظر تحریم، دارایی شما را تهدید نمی‌کند.
اگر کیف پول شما تحریم شود، با استفاده از بک آپ (نسخه پشتیبان= کلمات بازیابی)، می‌توانید موجودی را به کیف پول دیگری منتقل کنید.

فرض کنید که کیف پول تراست ولت برای کاربران ایرانی تحریم شود (احتمال بسیار کم)، در اینصورت با استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی و استفاده از آی پی غیر از ایران، می‌توانید مجدد به کیف پول‌تان دسترسی پیدا کنید و مشکلی برای دارایی شما ایجاد نمی‌شود.

۱۱. چگونه می‌توانیم از کیف پول تراست والت، پول ریالی یا دلاری برداشت کنیم؟

کیف پول Trust Wallet کیف پولی برای نگهداری، ارسال و دریافت رمزارزهاست و امکان برداشت ریالی یا دلاری در آن وجود ندارد. ارز موردنظر خودتان را به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی یا خارجی انتقال دهید و آنجا بفروشید. مبلغ ریالی یا دلاری معامله به حساب شما واریز می‌شود.

۱۲. آیا امکان تبدیل ارزها به یکدیگر در تراست ولت وجود دارد (چنج کردن ارزها)؟

بله؛ در کیف پول Trust Wallet می‌توانید برخی از ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید (امکان تبدیل برای همه ارزها وجود ندارد). برای اینکار، به صورت زیر عمل کنید:

در صفحه اصلی تراست ولت، روی آیکون دو فلش که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

با استفاده از گزینه Swap می‌توانید تبدیل ارزها را انجام دهید. برای استفاده از Swap باید کارمزد پرداخت کنید و نسبتاً کارمزد بالایی است. در این بخش، ۲ توکن زیر را باید مشخص کنید:

  1. توکنی که می‌خواهید پرداخت کنید و آن را در کیف پول خودتان دارید (You Pay).
  2. توکنی که می‌خواهید دریافت کنید (You Get).

به صورت پیش‌فرض، ارز BNB به عنوان ارز پرداختی و ارز MITH به عنوان ارز دریافتی فعال است. با کلیک بر روی هر کدام از این ارزها، می‌توانید آنها را به ارز موردنظر تغییر دهید.

برای مثال، ما می‌خواهیم مقداری اتریوم (ETH) به را به تتر (USDT) تبدیل کنیم. مراحل زیر را انجام دهید:

مطابق تصویر زیر، روی BNB کلیک کنید.

ارزی که می خواهید پرداخت کنید را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. در اینحا، ما اتریوم را انتخاب کرده‌ایم.

ارزی که می خواهید دریافت کنید را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. در اینحا، ما تتر را انتخاب کرده‌ایم.

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که اتریوم و تتر انتخاب شده‌اند.

در این مرحله، مقدار اتریومی که می‌خواهید پرداخت کنید و در ازای آن تتر دریافت کنید را وارد نمایید. برای مثال، ما می‌خواهیم ۰.۰۵ اتر پرداخت کرده و معادل آن تتر دریافت کنیم (حدود ۱۹ تتر). بعد از وارد کردن میزان ارز پرداختی، روی گزینه NEXT کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه NEXT، صفحه تایید تراکنش (Confirm Transaction) به شما نشان داده می‌شود. اطلاعاتی مانند میزان ارز پرداختی و دریافتی و کارمزد شبکه را مشاهده می‌کنید.

اگر کارمزد و موجودی ارز پرداختی شما برای انجام تراکنش کافی باشد، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه SEND، معامله را تایید کنید. اما اگر موجودی شما کافی نباشد، مانند تصویر زیر، پیغام “کافی نبودن موجودی اتریوم” را مشاهده می‌کنید. برای اینکه بتوانیم این معامله را انجام دهیم، باید موجودی اتریوم را در کیف پول‌مان افزایش دهیم (ما اینکار را انجام ندادیم، چرا که برای دریافت ۱۹ عدد تتر، باید ۲۸ دلار! کارمزد پرداخت کنیم و کارمزد بالایی است؛ بنابراین از انجام این تراکنش منصرف شدیم).

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای انجام این تراکنش باید ۰.۰۷۴۶۲ اتر بپردازیم که کارمزد زیادی هست (حدود ۲۸ دلار). برای معاملات کوچک مانند معامله‌ای که ما قصد انجام آن را داشتیم، این کارمزدها اصلاً به صرفه نیست. کارمزد تبدیل ارزها به هم و انجام معاملات در کیف پول‌های ارز دیجیتال بالاست و توصیه می‌کنیم از این کیف پول تنها برای نگهداری، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله تبدیل ارز در تراست ولت مراجعه کنید.

۱۳. بخش DApps در تراست ولت چیست؟

برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) برنامه‌هایی هستند که به صورت غیرمتمرکز کار می‌کنند و شخص یا گروهی روی آنها نظارتی ندارد. این برنامه‌های دیجیتالی باید روی بلاکچین اجرا شوند؛ مانند بلاکچین اتریوم.
توسعه دهندگان تراست ولت برخی از برنامه‌های غیرمتمرکز را بررسی کرده و زمانی که مطمئن شوند برنامه‌ای مطمئن است، آن را به بخش dapps اضافه می‌کنند. کاربران بر اساس نیازشان می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

مرورگر DApp در تراست ولت:

  • مرورگر Web3 می‌تواند برای تعامل با هر برنامه غیرمتمرکز (DApp) استفاده شود.
  • ابزاری دقیق ساخته شده است که ارتباطی یکپارچه، ساده و ایمن بین شما و هر برنامه غیرمتمرکز (DApp) در Binance Smart Chain یا شبکه Ethereum فراهم می‌کند.

برخی از از کاربران از ما می‌پرسند چرا بخش DApps در تراست ولت آنها فعال نیست؟ دلیلش این است که سیستم عامل دستگاه آنها ios است.

تراست ولت برای رعایت دستور‌العمل اپ استور، مرورگر Dapps را از نسخه ios حذف کرده است.
در ۳ مرحله می‌توانید مجدد این مرورگر را روی تراست ولت نصب کنید (نسخه ios شما ۵.۱۱ یا بالاتر باشد):
۱. مرورگر Safari را باز کنید و عبارت trust://browser_enable را در آن تایپ کنید. سپس روی Go کلیک کنید.
۲. پیامی ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد “آیا می‌خواهید این صفحه را روی تراست ولت باز کنید؟” روی گزینه Open کلیک کنید.
۳. برنامه Trust Wallet راه اندازی شده و مرورگر DApps فعال می‌شود.


صحبت پایانی

نگهداری ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از خرید ارز دیجیتال می‌توانید آن را در صرافی نگهداری کنید. یک روش دیگر این است که از یک کیف پول شخصی استفاده کنید و ارزهای دیجیتال خود را به این کیف پول انتقال دهید. یکی از معتبرترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهدای، دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال، کیف پول Trust Wallet است.

در مقاله بعدی تراست ولت، در مورد نحوه استیکینگ ارز دیجیتال در این کیف پول صحبت کرده‌ایم. در کیف پول‌های ارز دیجیتال نمی‌توانید به امید کسب سود، دلار یا ریال نگهداری کنید. اما یکسری از ارزهای دیجیتال هستند که می‌توانید آنها را استیک کرده و از سود آنها استفاده کنید (به بیان ساده‌تر، با نگهداری ارز دیجیتال در شبکه، پورسانت دریافت می‌کنید).


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد