مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر
مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر

اسرار ونگوگ


برای جشن گرفتن روز زرد، نگاهی به برخی از تئوری‌های برتر در مورد وسواس ون گوگ با رنگ می اندازیم.
رنگی که با احساسات مثبتی مانند شادی، خوش بینی، امید و خلاقیت همراه است، زرد اغلب یک رنگ الهام بخش برای افراد خلاق است. یکی از نمونه های معروف، نقاش نمادین هلندی، ونسان ون گوگ است که نامش تصاویری از آفتابگردان های پر جنب و جوش و مزارع طلایی را تداعی می کند. اما چه چیزی او را به این سایه آفتابی کشاند؟

روز زرد (که به عنوان "شادترین روز سال" نیز شناخته می شود)، به برخی از آثار هنری زرد نمادین ون گوگ نگاهی می اندازیم و برخی از تئوری های برتر پشت استفاده هنرمند از رنگ را بررسی می کنیم. اما ابتدا، در اینجا یک معرفی سریع از روز زرد وجود دارد ...
روز زرد چیست؟

هر سال در 20 ژوئن، فیدهای رسانه های اجتماعی با عکس هایی با هشتگ #YellowDay پر می شود - روزی که از سال 2005 بر اساس فرمولی توسط روانشناس بریتانیایی کلیف آرنال (یکی از ذهن خوان های برتر ) به عنوان "شادترین روز سال" نامگذاری شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده این هنرمند از رنگ زرد، در حالی که یک تور بصری در بین برخی از نمادین ترین آثار او انجام می دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

ونسان ون گوگ (1853-1890) نقاشی را در سی و دو سالگی آغاز کرد و برای جبران هر زمان از دست رفته، روزانه دو یا سه نقاشی خلق کرد. در حالی که امروزه او را یکی از بزرگترین شارحان سبک  امپرسیونیسم می‌دانند، در طول زندگی‌اش کمتر به‌خاطر کارش شناخته می‌شود.

در تمام کارهای او، یک رنگ بالاتر از بقیه برجسته است: زرد. این روند به ویژه در آثار خلق شده در دوره ای که بعداً به عنوان "دوره زرد" او لقب گرفت (حدود 1886-1890) قابل توجه است.

در طول سال ها، گمانه زنی های زیادی در مورد وسواس زرد ون گوگ وجود داشته است. به حدی که حتی به او پیشنهاد شد رنگ زرد بخورد تا روحیه خود را بالا ببرد. با این حال، هیچ مدرک محکمی برای اثبات این نظریه وجود ندارد. در واقع، با توجه به موزه ون گوگ، احتمالاً کاملاً برعکس است - اعتقاد بر این است که هنرمند سعی کرده با خوردن رنگ خود را مسموم کند.

بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از نظریه های پشت سر "دوره زرد" ون گوگ...

آیا ون گوگ از عشق به نور خورشید الهام گرفته شده است؟

در سال 1888، ون گوگ از پاریس نقل مکان کرد تا در شهر آفتابی آرل، در منطقه پروونس فرانسه اقامت کند. او عاشق نور منطقه شد که تأثیر آن را می‌توان در آثارش دید.

در حالی که نقاشی های هلندی قبلی او دارای پالت رنگی بسیار گل آلود تری بود، در کمتر از یک سال، حدود 300 اثر هنری را با رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی نقاشی کرد - حتی در ترکیب بندی های شبانه. ون گوگ در نامه‌هایی به برادرش تئو درباره زردی آفتاب نوشت: زرد چقدر زیباست. او همچنین اعتراف کرد که از اینکه نمی تواند تمام نیروی نور آرل را بگیرد، احساس درماندگی می کند.

تاکستان سرخ، بذرپاش، تراس کافه در شب، و خانه زرد از معروف ترین نقاشی های او هستند که در طول اقامتش در آرل خلق شده اند.

کشف رنگدانه های زرد کروم جدید

شاید یکی از صریح ترین تئوری هایی که در مورد استفاده زیاد ون گوگ از رنگ زرد وجود دارد، کشف رنگدانه های زرد کرومی جدید است که در قرن نوزدهم توسعه یافتند. در حالی که او قبلاً در این مرحله با رنگ زرد نقاشی می‌کرد، گفته می‌شود که او این رنگ‌های کرومی را که بسیار روشن‌تر از زردهای قبل از آن بودند، دوست داشت.

یکی از اولین آثار در مجموعه نقاشی های روغن آفتابگردان او به لطف این رنگ های جدید امکان پذیر شد و ون گوگ هیچ ابایی در مورد استفاده از آنها برای درخشان تر کردن گل های آفتابگردان خود نداشت.

تئوری های دیگر استفاده ون گوگ از رنگ زرد را ممکن است با شرایط پزشکی مرتبط دانسته اند. اعتقاد بر این است که او برای تشنج با دیژیتالیس (دستکش روباه) درمان شده است، مسمومیت ناشی از آن می تواند با ایجاد یک بیماری نادر به نام گزانتوپسیا باعث تغییر در بینایی شود. گفته می شود که این بیماری درک رنگ را تغییر می دهد و به اشیا رنگ زردی می دهد.

در یکی از نقاشی‌هایش، دکتر پل گچت - که در سال‌های آخر زندگی‌اش به درمان او پرداخت - در کنار گلدانی از گل‌های دستکش روباه نشسته ظاهر می‌شود. آیا ون گوگ می خواست چیزی به ما بگوید؟

ایده دیگر این است که هاله‌های زرد در شب پرستاره می‌تواند با گلوکوم او مرتبط باشد. این بیماری که باعث تیره شدن قرنیه می شود، ممکن است باعث شده او هاله های دایره ای را در اطراف نقاط نور ببیند. از آنجایی که او واقعیت را اینگونه می دید، آن را به همین شکل ترسیم می کرد.
در حالی که برخی از نظریه‌های پزشکی حمایت می‌کنند، برخی دیگر بر این باورند که انتخاب رنگ او صرفاً یک انتخاب شخصی بوده است -

 شاید به دلیل عشق او به نور در آرل؟


ون گوگ شخصی که بعد از مرگش با تحقیقاتی که کردند فهمیدن بالای ۴۰ بیماری روانی رو به شکل همزمان داشته .
 این دیوانه به تمام
معنا هنر دنیا رو برای همیشه تغییر داد
ونگوگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد