مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر
مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر

سیستم ارجاع کار نظارت مهندسین ساختمان

پرسش و پاسخ های متداول در خصوص ارجاع نظارت

 

فرمول محاسبه امتیاز ارجاع نظارت را از اینجا دریافت نمایید

 

۱.روال ارجاع کار نظارت چگونه است؟

در مرحله اول فرم ۰۰۳ شامل اطلاعات مهندسین امضا کننده طراحی ،مجری،نقشه بردار،شهرساز و .. توسط دفتر طراحی به صورت الکترونیکی به دفتر نمایندگی مربوطه بر اساس محل پروژه ارسال میگردد.بعد از ثبت و کد دار شدن نقشه نقشه های کنترلی برای کنترل به کنترل کنندگان محترم ارجاع میشود.پس از کنترل و تایید نهایی الکترونیکی پروژه مربوطه آماده ارجاع میشود  و توسط واحد ارجاع هر دفتر نمایندگی به صورت الکترونیکی ارجاع میگردد. برای اطلاع از شیوه انتخاب مهندسینی که کاربرگ الکترونیکی همکاری در ارجاع نظارت را ارسال نموده اند به  اینجا)(  مراجعه فرمایید

 

 

۲.مدت زمان مراجعه ناظرین ارجاع گیرنده چقدر است و در صورت عدم مراجعه چه وضعیتی خواهد داشت؟

بعد از تعیین ارجاع گیرندگان پروژه از زمان ارجاع به مدت 3 روز کاری(تا قبل از 29 شهریور 93 این مدت 4 روزکاری بوده است) ارجاع گیرندگان محترم فرصت دارند نسبت به مراجعه به دفتر نمایندگی مربوطه و امضای قرارداد پروژه اقدام نمایند.در صورت منقضی شدن زمان تعیین شده بصورت خودکار ارجاع گیرنده در وضعیت انصراف غیر مجاز به دلیل عدم مراجعه قرار میگرد

 

۳.انصراف غیرمجاز چیست؟

انصراف به دلیل عدم قبول پروژه ارجاع شده با دلایل غیر مجاز (عدم پذیرش در مدت 3 روز بعد از ارجاع ،انصراف مکتوب به دلایل شخصی ،عدم امکان دسترسی به ارجاع گیرنده در زمان 3 روز و ...)را انصراف غیر مجاز گویند.در صورتیکه ارجاع گیرنده بیش از یکبار انصراف غیر مجاز داشته باشد.به میزان زیربنای پروژه و مورد کار پروژه انصرافی به مدت ۶ ماه از سهمیه نظارت وی کسر میگردد. ضمنا انصراف دهنده غیر مجاز به مدت ۴۵ روز(از سال 98 این مدت زمان به 90 روز تغییر یافته است) از صف ارجاع خارج میشود.از آذر 95 به بعد دوبار انصراف غیرمجاز پشت سر هم و یا سه بار انصراف غیرمجاز غیر متوالی موجب حذف از صف ارجاع نظارت تا تصمیم گیری بعدی سازمان برای ناظر خواهد شد.

 

۴.وضعیت قطعی در ارجاع نظارت چیست؟

در صورتیکه ارجاع گیرنده پروژه را در مدت 3 روز بپذیرد و قرارداد را امضا نماید وضعیت وی بصورت قطعی ثبت شده و به مدت ۴۵ روز(از سال 98 این مدت زمان به 90 روز تغییر یافته است) از صف ارجاع خارج می شود

 

۵.انصراف مجاز چیست و به چه دلیل در بازه زمانی کمتر از ۴۵ روز(از سال 98 این مدت زمان به 90 روز تغییر یافته است) به برخی مهندسین ممکن است مجدداْ کار ارجاع شود؟

در صورتیکه ارجاع گیرنده به دلایل بررسی شده در کارگروه ارجاع نظارت دارای انصراف مجاز باشد (مثل شاغل بودن در مرجع صدور پروانه و...) از پروژه ارجاع شده فعلی و یا سنوات گذشته(به دلیل انصراف کارفرما و ...) انصراف مجاز گردد مجدد به صف ارجاع نظارت بر میگردد و ۴۵ روز(از سال 98 این مدت زمان به 90 روز تغییر یافته است) خروج برای ایشان در نظر گرفته نمی شود.از سال 98 برای مواردی که با تعیین 90 روز امکان معرفی ناظر وجود نداشته باشد سیستم مجدد مهندسین با بازه 45 روز را در صف قرار میدهد و در صورت عدم امکان تعیین ناظر در این بازه نهایتا سیستم بازه 5 روز را در نظر می گیرد و مجدد مهندسینی که در بازه 5 روزه به ایشان کاری ارجاع نشده باشد در صف بررسی قرار میگیرند.

 

۶.آیا ممکن است انتظار ۴۵ روز(از سال 98 این مدت زمان به 90 روز تغییر یافته است) برای برخی موارد در نظر گرفته نشود؟

برای برخی دفاتر نمایندگی در بعضی از رشته ها ممکن است در صف ارجاع نظارت برای پروژه ارجاعی ارجاع گیرنده ای وجود نداشته باشد. لذا به دفتر نمایندگی مجوز ارجاع بدون رعایت ۴۵ روز انتظار برای همان پروژه و همان رشته داده میشود در این حالت کلیه ارجاع گیرندگان بدون رعایت ۴۵ روز مجدد به صف ارجاع برگشت داده شده و برای همان پروژه مورد بررسی و بر اساس بالاترین امتیاز مورد ارجاع قرار خواهند گرفت

 

۷.چرا تاکنون پروژه ای به بنده ارجاع نشده است؟

همانگونه که مستحضرید ارجاع نظارت بر اساس صف ارجاع گیرندگان که در هر لحظه بصورت آنلاین در حال افزایش است  و امتیاز های آنلاین محاسبه شده بر اساس مشخصات پروژه هایی که در سازمان ثبت و کنترل شده اند و همچنین مشخصات اعلام شده مد نظر توسط ناظرین محترم در کاربرگ همکاری ارجاع نظارت تعیین میگردد.لذا امکان بررسی و رویت امتیاز قطعی افراد برای تعیین اینکه در چه زمانی و چه پروژه ای و یا چه مدت دیگری پروژه ای به شما ارجاع میگردد ،میسر نمیباشد.اما بهتر است چند مورد را بررسی فرمایید.

1- 1 . آیا فرم کاربرگ همکاری را برای ما ارسال نموده اید؟ در اینصورت در کارتابل بخش کاربرگ همکاری امکان فقط رویت فرم تکمیل شده وجود خواهد داشت و دیگر امکان ارسال از شما گرفته می شود.ضمن اینکه در صورت عدم ارسال در صفحه اصلی کارتابل مهندسی شما با رنگ قرمز عدم ارسال فرم کاربرگ هشدار داده شده است.

1-2.آیا اطلاعات فرم کاربرگ را بصورت صحیح وارد نموده اید؟ پارامترهای مهمی مثل محدوده پروژه ،حدود صلاحیت زیربنا و سقف  و نوع کاربری و نوع ساختمان و اولویت بندی شهرها در ارجاع کار دارای اهمیت زیادی هستند.

1-3.در کارتابل همه ناظرین همکار در ارجاع نظارت امکان عدم حضور ناظر مهیا گردیده است . بررسی بفرمایید در صورتیکه اعلام عدم حضور برای عدم ارجاع درتاریخ خاصی نموده اید.تاریخ ثبت شده صحیح باشد.

1-4 .در برخی رشته ها همچون رشته عمران به دلیل استقبال بی نظیر ناظرین محترم و محدود بودن تعداد پروژه های ارجاعی  بازهای زمانی ارجاع طولانی تر میشود.

1-5.برخی مهندسین گرامی به مقایسه  هم پایه های خود می پردازند.در این مقایسه باید در نظر داشته باشد برخی از مهندسین از تمامی ظرفیت خود بصورت نظارت استفاده می نمایند و طبیعتا امتیاز انها دو برابر امتیاز شما خواهد بود.ضمن اینکه شرایط دیگر مثل زمان قرار گیری در چرخه نظارت و انتخابهای فرم همکاری و تاریخ عضویت و ... میتواند تاثیر گذار باشد.

1-6.بررسی بفرمایید تاریخ اعتبار پروانه شما به اتمام نرسیده باشد.

۸. چه پروژه هایی شامل ارجاع نظارت میباشند؟

کلیه پروژه هایی  که بصورت کنترلی باشند  ارجاعی هستند مگر آنکه  ۱.معاضدتی باشد(این قانون فقط برای موارد ایثارگری بعد از عدم تعیین ناظر در یک مرحله ارجاع اجرا میگردد)  ۲. دارای مالکیت سه دانگ مهندس پروانه دار باشد ۳.پروژه های با متراژ بالای 2000 متر زیربنا که توسط دفتر حقوقی انجام گردد.در صورتیکه این پروژه ها به صورت غیر حقوقی ثبت گردد در صف ارجاع نظارت قرار میگیرد.

 

۹.ناظر هماهنگ کننده چگونه تعیین میشود؟

ناظر هماهنگ کننده بین ناظر معماری یا عمران همان پروژه بر اساس شرایط زیر تعیین میگردد:

۱.ناظری که تعداد کار کمتری به عنوان ناظر هماهنگ کننده باشند.(کار آزاد نشده)

۲.در صورت برابر بودن تعداد کار نظارتی هماهنگ کننده ، از بین آن دو یکنفر بصورت تصادفی بوسیله سیستم  انتخاب خواهد شد.

۳.در صورت انصراف ناظری که بعنوان هماهنگ کننده نیز تعیین شده است آن صلاحیت و رشته برای ناظر بعدی ارجاع شونده قطعا هماهنگ کننده خواهد بود.

 

۱۰. بنا به دلایلی مایل نیستم در مدت زمان مشخصی پروژه ای به بنده ارجاع شود برای اینکار راه حلی وجود دارد؟

برای این منظور از طریق کارتابل شخصی خود بخش اعلام عدم حضور ارجاع نظارت می توانید از تاریخ تا تاریخ مشخصی خود را از صف ارجاع نظارت خارج نمایید.

 

۱۱.پایه نظارت اینجانب ارتقاء یافته است و میخواهم در کاربرگ همکاری نظارت خود انتخابهای جدیدی داشته باشم.آیا امکان پذیر است؟

بلی ،لطفا ۲۴ ساعت بعد از اعمال پایه جدید در کارتابل مهندسی خود به کارتابل خود مراجعه نمایید و بروی کاربرگ همکاری در ارجاع نظارت کلیک فرمایید.مجوز اصلاح کاربرگ به شما داده شده است و می توانید تغییرات مد نظر را اعمال نموده و برای یکبار دیگر ارسال فرمایید.دقت فرمایید مجددا فرم مربوطه بعد از ارسال قفل خواهد شد و قابل تغییر مجدد نمی باشد.

 

۱۲.بنده صلاحیت نظارت دارم اما در کارتابل امکان تکمیل کاربرگ همکاری در ارجاع نظارت را دارا نیستم.دلیل آن چیست؟

به محض دریافت ظرفیت و یا مثبت شدن ظرفیت باقی مانده نظارت در کارتابل شما به دلیل آزاد سازی این دسترسی به صورت خودکار فعال میگردد.

 

13.کاربرگ ارجاع نظارت را اشتباه تکمیل نموده ام و مایل به اصلاح آن می باشم،چگونه میتوانم چنین کاری را انجام دهم؟

در صورتیکه لینک مجوز اصلاح در کارتابل شما وجود نداشته باشد ،یعنی قبلا از این مجوز استفاده نموده اید.میتوانید طی نامه ای از طریق خدمات مهندسی استان درخواست مجوز اصلاح کاربرگ را مطرح فرمایید.لطفا دقت فرمایید برای تکمیل کاربرگ فقط از مرورگر Internet Explorer  ویندوز استفاده فرمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد