مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر
مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر

تعهدات مهندس ناظر ساختمان

تعهدات مهندس ناظر ساختمان




1. مهندس ناظر مکلف است نظارت لازم بر حسن اجرای عملیات ساختمان را انجام دهد و در صورت عدم نظارت و یا عدم رعایت اصول فنی ومعماری در نظارت به تشخیص کمیته نظارت سازمان و شرکت شهرکهای صنعت ی / شهرداری مربوطه و کارفرما پس از بررسی قرار داد تعهد نظارت فسخ و هزینه نظارت تا این مرحله محاسبه و توسط کارفرما به مهندس ناظر پرداخت میگردد.

 

 

2.    مراحل نظارت عبارتند از:

1- شالوده 2- اسکلت سازه 3- سفتکاری 4- نازک کاری 5- تائید گواهی پایان کار پس از اتمام نما سازی گزارش هر مرحله نظارت در سه نسخه تهیه و یک نسخه در پایان هر مرحله به شهردار ی / شرکت شهرکهای صنعتی و نسخه دوم به سازمان و نسخه سوم تا پایان کار نزد ناظر نگهداری شود.

3. منظور از نظارت بر اجرای فنی احداث ساختمان موضوع پروانه ساختمانی صادره از طرف شهرداری/ شرکت شهرکهای صنعتی و بر اساس مواد 13 و 14 و 15 مبحث دوم مقررات ملی و رعایت آئین نامه 2800 و سایر مباحث مقررات ملی ساختمان می باشد.

4. هنگام گود برداری و خاکبرداری ضوابط شمع کوبی جهت استحکام دیوارهای اطراف بنا بطور کامل اجرا گردد.

 

تعهدات کارفرما


1. کارفرما موظف است حق الزحمه نظارت را طبق تعرفه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همزمان با تنظیم قرارداد تعهد نظارت به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یا دفاتر نمایندگی سازمان پرداخت نماید.


2. مالک یا مجری موظف است یک نسخه تصویر پروانه ساختمانی بانضمام یک سری نقشه های اجرایی مورد تا ئید مهندس طراح و محاسب را به مهندس ناظر تحویل دهد.


3. مالک یا مجری به عنوان نماینده مالک موظف است شروع به کار عملیات ساختمانی و شروع هر مرحله از کار اجرایی را کتباً به اطلاع مهندس ناظر یا ناظر هماهنگ کننده رسانده و تائیدیه دریافت نموده و سپس به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارسال نماید.


4. مسئولیت ایمنی کارگاه و ساختمان منحصراً به عهده کارفرما و مجری است و در صورت مشاهده نقصان مهندس ناظر می تواند مراتب را به شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اطلاع دهد.


5. عوامل اجرائی از قبیل آرماتوربند- جوشکاری- بنای سفتکار- گچ کار- کاشی کار- سنگ کار- قالب بن د - و غیره توسط مهندس مجری و تائید مهندس ناظر ترجیحاً از نیروهای دارای پروانه مهارت از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای انتخاب گردد.


 


تعهدات طرفین

1. مدت نظارت برای ساختمانهای ( گروه الف 1/5 سال ، گروه ب 2/5 سال و گروه ج و بالاتر 3 سال )در صورتیکه اعتبار و تمدید پروانه ساختمان بوده و در صورت تجدید پروانه ساختمانی به هر دلیل نیاز به تنظیم قرار داد تعهد نظارت مجدد میباشد وتوافق کار به هیچ وجه تأثیری در مدت نظارت نخواهد داشت.


2.در صورت پایان عملیات اجرائی و اخذ پایان کار چنانچه مدت قرار داد خاتمه نیافته باشد قرار داد خاتمه یافته تلقی وکارفرما حق هیچگونه ادعایی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد