مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر
مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر

طبیعت چالوس


از گذشته تا به امروز کمتر مسافری در کشور وجود دارد که به شمال ایران سفری نداشته باشد حتی برای چند مدت کوتاه ،وبه جرات میتوان گفت که منطقه چالوس وشهرهای اطراف آن بدلیل آب وهوا ومناظر دیدنی آن بهشتی برای آرامش وآسایش سیل مسافران آن می باشد.

بنا بر تحقیقات و منطقه نمایی موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا (INAES) در مورد نقاط جذاب و دیدنی جهان از منظر طبیعت صورت گرفته ،نقاط مختلف کره زمین بنا بر موقعیت فیزیلوژیک طبیعی صورت گرفت . پژوهشگران و کارشناسان این نهاد براین اساس مناطقی را براساس ظرفیتهای بالقوه طبیعی شان رتبه بندی نموده اند ،که منطقه چالوس جزء 10 منطقه برتر جهان قرار گرفته که به لحاظ طبیعت جنگلی وکوههای آن و همچنین موقعیت قرارگیری چالوس در جلگه خزری که سبب حاصلخیزی وفراوانی انواع مرکبات و گیاهان کمیاب دارویی جهان در این منطقه شده و نیز مجاورت در کنار دریاچه خزر (تبرستان) ، که موجب شرایط هوایی معتدل وشرجی آن نسبت به دیگر نقاط شده است(یعنی سه عنصر جنگل وکوه - دریا - جلگه ودشت حاصلخیز ).


بدلیل وجود فاصله کم جنگل تا ساحل این شرایط هوایی شدیدتر و به نوعی منحصر به فرد نسبت به دیگر نقاط شمال کشور نیز شده .

این منطقه شامل بخشهایی از نوشهر تا متل قو را در بر میگیرد.

به همین دلیل از زمان باستان تا به امروز در این منطقه انواع قبایل مهاجرت نمودند و خیلی از دولتهای حاکم بر ایران به عناوین مختلف نتوانستند این منطقه را تحت کنترل کامل خود در آورند و میتوان گفت امروزه هم به نوعی جزء مناطق کشور چه از نظر تفریحی ، اقتصادی(غیر نفتی)، کشاورزی ، صنایع دستی ،فرهنگی و... البته وجود ذخایر بزرگ نفتی آنرا نباید از یاد برد ،هرچند که فعلا بنا بر دلایلی دولت علاقه ای به استخراج ان ندارد، خوب یا بد ،جواب با خودتان ....


ولی چرا مسولین محترم منطقه ای و کشوری از این پتانسیل بالقوه سرشار این منطقه  استفاده هر چند کوچک در بعد های مختلف اقتصادی و تفریحی و... نمیکنند چرا؟؟؟

با یک هزینه کوچک ولی موثر وبا برنامه خوب میتوان بیشترین نتایج و بهره برداری حتی بیشتر از فروش نفت را داشت.



با اجرای برنامه های موثر میتوان هم در زندگی مردم  منطقه امید ورونق بخشید و هم برای پول سرگردان دست مردم هدف ومکانی تعیین نمود ویا از خارج شدن ارز ملی مسافران و  طالبان گردش وتفریح پولدار کشور به خارج و کشورهای حاشیه خلیج اجتناب نمود .


شاید در نگاه اول هزینه کمی سنگین به نظر بیاید ولی در دراز مدت و با نگاهی بازتر به همه جوانب میتوان فهمید که نه هزینه بر دار هست بلکه به نوعی بیمه منطقه ونسل فردا ست.






به امید روزهای روشن فردا

vashnaa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد