مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر
مرجع معرفی شهرستان  توریستی چالوس

مرجع معرفی شهرستان توریستی چالوس

معرفی جاذبه های دیدنی تاریخی شهر های چالوس ، نوشهر ، کلاردشت ، کجور ، مرزن آباد ، نمک آبرود ، کلارآباد ، متل قو ، رامسر

چگونه کفش های نو و تنگ را گشاد کنیم؟

عاشق کفش های جدید خود هستید. کفشهای جدیدی که خریده اید یا به عنوان هدیه از کسی گرفته اید اما حیف که کمی برایتان تنگ است و پاها را اذیت می کند. نگران نباشید! اگر واقعا عاشق کفش های جدیدتان هستید و دلتان نمی خواهد انها را به کس دیگری بدهید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

روش های سنتی گشاد کردن کفش های نو
1

کفش ها را بپوشید.

اگر کفش ها تنها کمی برایتان تنگ است و پاها راهنگام پوشیدن در کوتاه مدت آزار نمی دهد تنها کافی است آنها را برای یک یا دو روز بپوشید تا جا باز کنند. اما اگر حتی در مدت زمان کوتاه نیز پاهای شما اذیت می شوند بهتر است روشهای دیگری را امتحان کنید.

















2
کفش ها را فریز کنید.
  • دو کیسه پلاستیک ضخیم و محکم پیدا کنید و یک سوم آن را از آب پر کنید. آن را محکم ببندید و هرکیسه را درون کفش قرار دهید و کمی فشار دهید تا کاملا قالب کفش شود. یابد در قسمت انگشتان پا و هم در قسمت پاشنه کفش کاملا فیت باشد.
  • کفشها را درون فریزر قرار دهید. این کار را شب قبل از خواب انجام دهید تا در طول شب کاملا یخ بزند. آب بعد از یخ زدن کمی حجمش افزایش پیدا می کند و از داخل به کفش فشار وارد می کند و باعث گشاد شدن آن می شود.
  • کفش ها را از فریزر خارج کنید و برای 20 دقیقه منتظر بمانید تا یخ کمی آب شود و بتوانید کیسه را خارج کنید. کفش ها را امتحان کنید و اگر هنوز کمی تنگ بود می توانید این روش را دوباره امتحان کنید.
  • توصیه می کنیم که این روش را برای کفش های گران قیمت انجام ندهید!
























3
جوراب ضخیم و حرارت: (تنها کفش های چرمی)
  • یک جوراب ضخیم یا چندین جوراب معمولی را باهم بپوشید و کفش ها را به پا کنید. با استفاده از یک "سشوار" محلی را که به پا فشار وارد می کند، برای 20 تا 30 ثانیه حرارت دهید. در حین حرارت دادن با سشوار پاها را از ناحیه مچ و پنجه خم و راست کنید.
  • سشوار را خاموش کنید و در حالی که کفش ها را به پا دارید منتظر بمانید تا کفش ها خنک شوند. پاهایتان را از کفش خارج کنید و با جوراب معمولی کفش ها را امتحان کنید. اگر باز هم نیاز به جا باز کردن داشت این روش را تکرار کنید.
  • بعد از اتمام کار، کفش ها را واکس بزنید یا روغن بی رنگ مخصوص کفش های چرمی به آن بمالید تا رطوبت از دست رفته بر اثر حرارت دوباره به کفش برگردد.






















4
استفاده از روزنامه مرطوب.
  • روزنامه خیس را مچاله کنید و با فشار درون کفش ها قرار دهید. تا جای ممکن کفش ها را با روزنامه خیس پر کنید تا کاملا در کفش فیت شوند.
  • مراقب باشید قرار دادن بیش از حد روزنامه کفش را از شکل نرمالش خارج نکند. در این صورت بهتر از روزنامه های اضافی را خارج کنید. کفش باید ظاهر خودش را در عین حالی که از روزنامه فشرده پر شده است حفظ کند.
  • منتظر بمانید تا روزنامه ها و کفش کاملا خشک شوند و سپس روزنامه ها را خارج و کفش را امتحان کنید.
  • می توانید از جوراب خیس هم استفاده کنید و همچنین در روش فریز کردن کفش ها به جای کیسه آب می توانید از روزنامه خیس استفاده کنید.























5
استفاده از دانه های جو.

روش قدیمی و مورد استفاده کابوی ها که برای گشاد کردن پوتین یا بوت های چرمی خود از دانه های جو (هر دانه دیگری که با تماس با آب حجمش بیشتر شود) استفاده می کردند.

  • بوت های چرمی خود را با دانه پر کنید و سپس روی آن را آب بریزید تا در هنگام شب دانه ها آب را به خود جذب کنند و حجمشان بیشتر شود. اجازه دهید پوتین های چرمی خشک شوند و بعد آن ها را امتحان کنید.



















6
الکل ایزوپروپیل (الکل مالشی)
  • 50درصد الکل را با 50 درصد آب مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری آبپاش بریزید. درون کفش ها را اسپری کنید.
  • به جای اسپری می توانید به قسمت هایی که به پا فشار وارد می کنند الکل را مستقیما بمالید یا یک جوراب نخی را درون محلول آب و الکل قرار دهید تا مدتی خیس بخورد. جوراب را بچلانید و همراه با کفش ها به پا کنید.
  • اجازه دهید تا الکل خشک شود و بعد از 20 دقیقه اگر مشکل حل نشده بود می توانید این روش را دوباره تکرار کنید.






















روش های تخصصی
1

از قالب کفش استفاده کنید.

قالب های کفش همان شکل پا را دارند و با جنس های متفاوت فلزی، چوبی یا پلاستیکی ساخته می شوند. این قالب های کفش را می توانید از کفاشی ها خریداری کنید یا کفش های خود را به خود آنها بسپارید تا با استفاده از قالب کفش ها را گشاد کنند. قالب ها هم در کفش پای راست و هم در کفش پای چپ قرار می گیرند و با پیچهایی می توان طول و پهنای آن ها را تنظیم کرد.

  • گشاد کردن کفش ها با این روش ممکن است چند روز طول بکشد. می توانید در طول این چند روز کفش ها را به پا کنید تا از میزان مناسب گشاد شدن کفش ها مطمئن شوید.
  • در بعضی قالب های کفش زائده هایی درون حفره های موجود روی قالب قرار می گیرد تا بتوان کفش را به طور موضعی تنها در یک ناحیه گشاد کرد.
  • استفاده از اسپری یا روغن مخصوص در حالی که کفش در قالب قرار دارد می تواند روند گشاد شدن کفش را یکنواخت و سرعت آن را افزایش دهد. اگر این اسپری یا روغن در کفاشی موجود نبود می توانید از اسپری آب و الکل در بخش پیش یا روغن مخصوص کفشهای چرمی استفاده کنید.


























2
میزان گشاد شدن کفش های مختلف را در نظر بگیرید.

به عنوان یک قانون کلی، کفش هایی که از چرم طبیعی ساخته شده اند بیش از دیگر کفشها (که از مواد مصنوعی و پلاستیکی ساخته شده اند) جا باز می کنند. اگر کفش از مواد مصنوعی و ترکیبی ساخته شده باشد باید هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که دقیقا اندازه باشند. زیرا اینگونه کفش ها احتمالا جا باز نمی کنند یا اگر جا باز کنند بسیار محدود و ناچیز خواهد بود. کفش های پارچه ای نیز هنگام گشاد کردن ممکن است به بافت آن صدمه وارد شود.

  • کفشهایی که در ساختار آنها یا در قسمت هایی از آن مواد کشباف به کار رفته باشد بهتر جا باز می کنند.
  • چرم های گوناگون میزان جا باز کردنشان متفاوت است. چرم کانگورو به عنوان مثال بیش از چرم گاو قابلیت جا باز کردن را دارد.
  • کفش در پهنا بهتر جا باز می کند تا در طول کفش. بنابرین اگر کفش از کناره ها به پا فشار وارد می کند احتمال جا باز کردنش بیشتر از کفشی است که این فشار به نوک انگشتان یا پاشنه پا وارد می شود.


























3
کفش ها را به دست یک حرفه ای بسپارید.

بعضی کفاشی ها قالب های ماشینی خاصی دارند که می تواند حرارت و فشار را به صورت همزمان و یکنواخت وارد کند و بدون هیچ اسیبی کفش ها را برایتان گشاد کند. راحتی و اطمینان موجود در این روش می تواند انتخاب مناسبی برای گشاد کردن کفش ها مخصوصا کفش های گران قیمت باشد.


نکته ها: 
  • بیش از آنکه به فکر کفش های خود باشید، به فکر پاهایتان باشید. تنگی کفش می تواند باعث تاول، پینه بستن و ورم پاها شود و حتی انگشتان پا را از فرم خارج کند.

  • در صورت امکان کفش را به فروشنده برگردانید و آن را با سایز بزرگتر تعویض کنید.

  • کفش های چرمی را در روش هایی که در آنها از آب و حرارت استفاده می شود باید بعد از اتمام واکس بزنید تا نرمی چرم حفظ شود.

  • اگر در روش خاصی باید از جوراب استفاده شود بهتر است از جوراب های قدیمی استفاده کنید چون ممکن است در اثر رطوبت و تماس با کفش رنگ بگیرند.

  • کفش هایی که برای چسباندن قطعات مختلف آن تماما از چسب استفاده شده است ممکن است در اثر حرارت از هم باز شوند و کفش نیاز به تعمیر داشته باشد.

  • کفش هایی که از جنس مواد پلاستیکی، پی وی سی و از این دست را حرارت ندهید. علاوه بر این که حرارت ممکن است کفش را از شکل نرمالش خارج کند، می تواند باعث ایجاد گاز های سمی شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد